úterý 15. prosince 2015

Všechno, co mám je tvé

Co je naše, co jsme nedostali? Je něco z toho, co máme, co jsme dostali, co umíme, čeho jsme schopni opravdu naše? Jen naše?
Na věci, které jsme si koupili jsme si snad vydělali poctivou prací. Avšak, jak jsme se dostali k práci a k tomu, že za ni dostáváme zaplaceno? Narodili jsme se v zemi, kde nakonec lze i poctivou prací a studiem získat možnost dobrého platu. Jenže lidé, kteří se narodili jinde, nemají takové možnosti právě proto, kde se narodili a ani poctivou prací a snahou se nemají šanci dopracovat adekvátní finanční odměny podle našich standardů. Často dřou mnohem více než my, ale nemají skoro nic. Zasloužili jsme se nějak o to, kde jsme se narodil?
Každý z nás máme určité schopnosti a dovednosti, které rozvíjíme a jimi jsme schopni mnohé dokázat. Avšak, kde jsme vzali ty schopnosti a dovednosti? Buď jsme se s nimi narodili nebo jsme se je od někoho naučili. Jsou tedy jen naše?
Každý z nás nakonec vynakládá určité větší či menší úsilí na udržení se při životě. Zároveň každý z nás více či méně úsílí věnujeme i pro dobro druhých. Občas říkáme "jedu z posledních si"l, které ještě mám. Avšak, kde jsme vzali ty vnitřní síly? Kde se v člověku vzaly? Pokud věřím v Boha stvořitele, což věřím, dal nám je On. Takže i tyto síly jsou od něho.
Každý z nás jsme schopni určitým způsobem přemýšlet, uspořádávat myšlenky i svět okolo nás. Kde jsme vzali schopnost přemýšlet a kriticky myslet? Nejspíš nám to zase bylo dáno Bohem.
Všechno to, co mám, kdo jsem, moje vnitřní či vnější schopnosti, vše mi bylo dáno. Dostal jsem to. Vlastně vůbec nic ani já sám nejsem vlastně svůj. Pokud takto přemýšlím, vede mě to skoro až k bodu zoufalství, tak mám vůbec něco??? Nejspíš, ne. A zda to v bodě zoufalství skončí či ne záleží na tom, jak zpracovávám, že jsem vše dostal shůry - od Boha. Vše co mám je jeho či od něj. Je to pro mě děsivá představa nebo představa ve které mohu pokojně spočinout? Na odpovědi bude záležet, jak budu prožívat svůj život a zda pro mě bude dobrou zprávou to, že Bůh říká: "vše, co mám je tvé".

PaP

Žádné komentáře:

Okomentovat